A PlayStation Network (PSN) világszerte elérhetetlenné vált, és ez minden Sony online szolgáltatást érint. A problémák február 8-án kezdődtek, amikor PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation 5 és PS Vita felhasználók tömegesen számoltak be csatlakozási gondokról. Sony megerősítette, hogy vizsgálják az ügyet, de egyelőre nincs pontos információ a hiba okáról és a helyreállítás várható idejéről.
Mi történik a PSN-nel?
A játékosok a WS-116449-5 hibakódot kapják, ami egy hálózati problémára utal. Ez megakadályozza a bejelentkezést, a PlayStation Store elérését, a fiókkezelést és még a PlayStation Video streaming szolgáltatást is. A Downdetector szerint eddig több mint 12 000 jelentés érkezett, és az adatok alapján két jelentős csúcs volt: az egyik hajnali 1 körül, a másik pedig reggel és délelőtt. Az érintett felhasználók 83%-a kapcsolódási problémákról, 9%-a játékok elérhetetlenségéről, míg 8%-a a PlayStation Network weboldalának hibáiról számolt be.
Sony reakciója
A Sony hivatalosan elismerte a problémát, de nem közölt pontos időkeretet a javításra. A közösségi médiában egyre több frusztrált játékos kéri a vállalatot, hogy adjon részletesebb tájékoztatást. Sokan azonnal a 2011-es incidenshez hasonlítják az esetet, amikor egy kibertámadás miatt a PSN 23 napig nem működött.
Mivel Sony nem adott gyors válaszokat, sok felhasználó offline játékokhoz nyúl vagy ideiglenesen más platformokra, például Xboxra és PC-re vált. Aki naprakész információkat szeretne, annak érdemes figyelnie a PlayStation Network hivatalos státuszoldalát vagy a Downdetector friss jelentéseit.