A Renault és a Volkswagen jelenleg előremutató tárgyalásokat folytatnak egy közösen fejlesztendő kis méretű és kedvező árú elektromos járműről, amelynek célja, hogy ellensúlyozza a kínai gyártók által kínált olcsóbb autók európai piaci terjedését. Ez különösen fontos lehet a Renault és a Volkswagen számára, mivel az elektromos járművek iránti kereslet csökkenése mellett a kínai konkurencia jelentette verseny az egyik legnagyobb kihívást jelenti számukra, főként az európai piacon, ahol jelentős részesedéssel rendelkeznek.

A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo a Genfi Autószalonon megerősítette, hogy a Volkswagen mellett más lehetséges partnerekkel is tárgyalásban állnak, bár konkrét neveket nem kívánt említeni. “Nyitott vagyok bárkire, aki csatlakozni szeretne. Rendelkezésre áll a gyártókapacitásom, megvan a platformom, tudom, hogyan kell csinálni” – nyilatkozta de Meo.

A Renault már tervezi saját modelljének, az új Twingo EV-nek a piacra dobását, amely 2026 előtt nem érkezik meg, célzott ára pedig 20 000 euró alatt lesz. A Renault tárgyalásai pontosan a Twingo platformjára, az AmpR Small architektúra rövidített változatára összpontosítanak, amelyet a nemrég bemutatott Renault 5 E-Tech elektromos autóban is használnak.

A Renault vezérigazgatója korábban már említette, hogy a Twingo LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorokat használhat a költségek csökkentése érdekében. A Renault a partnerségi tárgyalások sikerétől függetlenül tervezi a Twingo gyártását. “Nincs időm vesztegetni, tehát nem fogom elhalasztani” – mondta de Meo.

A VW márka vezérigazgatója, Thomas Schaefer korábban nyitottságát fejezte ki a partnerségek iránt, amelyek segíthetnek az elektromos járművek árának 20 000 euró alá csökkentésében, így elméletben hamarosan megállapodás születhet a VW és a Renault között ebben a kérdésben, bár ezek még csak “kezdeti tárgyalások”, így bármi megtörténhet.

Európai autógyártóknak van már múltja a miniautók közös fejlesztésében – gondoljunk a Toyota Aygo / Peugeot 108 / Citroen C1 trióra, vagy arra, hogy a Ford a második generációs Ka-t a Fiat 500 platformján készítette. Ami azt illeti, Luca de Meo maga is elismert a Fiat 500 újraélesztéséért, miközben az olasz vállalatot vezette, tehát nyilvánvalóan rendelkezik a népszerű kisautók készítéséhez szükséges tudással. Most ezt a szakértelmet kívánja az elektromos járművek területére is átültetni, amire jelenlegi törekvéseivel látszólag törekszik.