A Samsung legutóbbi szoftverfrissítése komoly problémákat okozott az idősebb Galaxy modellek felhasználóinak. Több tulajdonos is arról számolt be, hogy telefonjaik egy végtelen bootloop ciklusba ragadtak, ami miatt a készülékeket csak gyári visszaállítással lehet újra működőképessé tenni. A problémát több felhasználó a Redditen osztotta meg, ahol segítséget is kerestek a hiba megoldására.

Az érintett készülékek listája:

  • Galaxy S10 Lite
  • Galaxy S10e
  • Galaxy S10
  • Galaxy S10+
  • Galaxy S10 5G
  • Galaxy Note10
  • Galaxy Note10+
  • Galaxy Note10+ 5G

A hibát egyesek szerint a SmartThings Framework alkalmazás frissítése okozhatja. Aki még nem telepítette a frissítést, annak érdemes kikapcsolnia az automatikus alkalmazásfrissítéseket a Galaxy Store-ban, hogy elkerülje a problémát. Ha azonban a készülék már bootloop-ba került, akkor a gyári visszaállítás lehet az egyetlen megoldás.

A gyári visszaállításhoz tartsd lenyomva a bekapcsológombot és a hangerő fel gombot körülbelül 7 másodpercig, majd engedd el a bekapcsológombot, miközben tovább nyomod a hangerő fel gombot. Ezután megjelenik a reboot menü, ahol kiválaszthatod a gyári visszaállítás opciót.

Biztonsági mentés fontossága

Bár az adatok elvesztése bosszantó lehet, ha rendszeresen készítettél biztonsági mentést, ez nem feltétlenül jelent nagy problémát. Az idősebb Samsung modellek SD-kártya támogatással is rendelkeznek, így az adatok és fotók külső eszközre történő mentése további biztonsági lehetőséget kínál.

Samsung egyelőre nem adott ki hivatalos nyilatkozatot a problémával kapcsolatban.