Az OpenAI bejelentette új, mesterséges intelligenciával (MI) működő keresőmotor prototípusát, a SearchGPT-t. Ezzel a lépéssel az OpenAI az évtizedek óta a Google által uralt keresőpiacra lép be. A cég weboldalán a SearchGPT-t „új MI keresési funkciók ideiglenes prototípusa”-ként írják le, amely gyors és időszerű válaszokat ad világos és releváns forrásokkal. A terméket első körben 10 000 felhasználóval tesztelik, mielőtt a ChatGPT-be integrálnák.

SearchGPT

A mesterséges intelligencia által támogatott keresőmotorok piacán egyre fokozódik a verseny. A Google már elkezdte az MI integrálását a saját platformjába, miközben olyan startupok is megjelentek, mint a Jeff Bezos által támogatott Perplexity, amelyek az MI-t használják az internet tartalmának összefoglalására. A Perplexity ugyanakkor kritikákat kapott a tartalmak elégtelen hivatkozásai és a robots.txt figyelmen kívül hagyása miatt, amely újabb feszültségeket keltett az iparágban.

Az OpenAI a SearchGPT-vel egy együttműködőbb megközelítést választott. A vállalat blogbejegyzésében hangsúlyozza, hogy a prototípust különböző hírszervezetekkel együttműködve fejlesztették ki, és idézi a The Atlantic és a News Corp vezérigazgatóit is. A SearchGPT célja, hogy segítse a felhasználókat a kiadókkal való kapcsolatfelvételben, azáltal, hogy kereséseik során kiemelten hivatkozik és linkel rájuk. A válaszok világos, in-line, nevesített hivatkozásokat és linkeket tartalmaznak, így a felhasználók pontosan tudják, honnan származnak az információk.

A SearchGPT felhasználói felülete egy prominens szövegdobozt tartalmaz, amely megkérdezi a felhasználóktól, „Mit keresel?” A hagyományos keresőmotoroktól eltérően a SearchGPT kategorizálja az eredményeket rövid leírásokkal és vizuális elemekkel. Bár a keresőmotor innovatívnak tűnik, néhány felhasználó már rámutatott, hogy bizonyos esetekben pontatlan információkat jelenít meg az eredmények között. További részletek a SearchGPT hivatalos bejelentésében találhatók.