A mesterséges intelligencia (MI) terjedése újabb és újabb területeket érint, beleértve az influencer marketinget is. Spanyolországban a The Clueless nevű reklámügynökség innovatív lépést tett: létrehozták az első MI-alapú influencert, aki a hagyományos modellek és influencerek alternatívájaként szolgál.
Az MI influencer, Aitana Lopez néven ismert, 25 éves, rózsaszín hajú és Barcelonából származik. Instagram fiókja, @fit_aitana, már több mint 190.000 követővel rendelkezik. A reklámügynökség azért döntött az MI influencer mellett, mert rájöttek, hogy a valós modellekkel és influencerekkel való munka túl nehézkes és költséges. A The Clueless alapítója úgy döntött, hogy nem akar más emberekre támaszkodni, akiknek saját egójuk és vágyaik vannak, és akik csupán a pózolásért sok pénzt akarnak.
Aitana havi 3.300 dollárt (kb. 1 120 000 Ft) termel, anélkül, hogy bármilyen kiadása lenne, csupán a közösségi média reklámjaiból. Már egy sportkiegészítő márkának is az ambasszadorává vált, és az Instagram profilján egyértelműen fel van tüntetve, hogy ő egy “#aimodel”. Ennek ellenére sok rajongója van, akik úgy kezelik, mintha valódi fiatal nő lenne.
Aitana nemcsak Instagramon, hanem más platformokon is jelen van, többek között a Fanvue-n is, ahol merészebb fotókat is megoszt. Úgy tűnik, az influencer világ jövőbeli TheVR-jai és Pamkutyái maximum öt éven belül MI-ek lehetnek.