Manapság sokat hallani a keresőmotorokról, különösen a Google-t érintő per miatt. A Google állítólag rengeteget, közel 2 706 milliárd forintot fizet az Apple-nek, hogy az iPhone-okon az alap kereső az övék legyen.

Bár időről időre hallani, hogy az Apple saját keresőmotort tervez, sokan úgy vélik, nem érdekli őket a téma, hiszen már most is jó pénzt kapnak a Google-tól. Azonban Gurman, a Bloomberg újságírója szerint az Apple sokkal többet keresne, ha saját keresőt fejlesztene az iPhone-ra. Becslései szerint akár az Apple Watch bevételével is versenybe szállhatna, ami az elmúlt évben kb. 6 100 milliárd forint volt.

Gurman úgy látja, az Apple-nek érdemes lenne saját keresőmotoron gondolkodnia. Egyrészt erősítené tárgyalási pozíciójukat a Google-lel. Másrészt tovább fejleszthetnék keresési képességeiket.

Már most is az Apple saját keresőmotorokat használ alkalmazásaiban, mint például az App Store-ban vagy a Térképeken. És nem álltak meg: egy “Pegasus” névre hallgató projekt keretében új generációs keresőt fejlesztenek.

A Spotlight az Apple keresési képességeinek remek példája. A kereső az iOS és macOS eszközökön segít megtalálni, amit keresünk.

De mindez csak akkor ér valamit, ha az Apple hirdetéseket is tud értékesíteni. Jelenleg a Google sokkal előrébb jár ezen a téren, de ha a Google veszítene a perben, az Apple-nek el kellene gondolkodnia azon, hogy saját keresőmotort fejlesszen az iOS-re. Ezzel rengeteg pénzt takaríthatnának meg.