Az akkumulátortechnológiában az újítás középpontjában mostanában a HONOR által előtérbe helyezett Lítium-Szilícium akkumulátorok álltak. A legújabb fejlesztési irány azonban a Lítium-Kén (Li-S) akkumulátorok felé mutat, amelyeknek az a különleges képességük, hogy képesek önmagukat helyreállítani.
A Lítium-Kén akkumulátorok kutatása nem új keletű, azonban a katódszerkezetekkel kapcsolatos kihívások miatt eddig lassú volt a fejlődés. Most azonban az UC San Diego Sustainable Power and Energy Center kutatócsapata áttörést ért el, közelebb hozva ezt a technológiát a valóságos alkalmazásokhoz. Az általuk fejlesztett új katódanyag képes a sérülések önjavítására az üzemelés során.
Ez az innováció jelentős mértékben javítja a vezetőképességet és stabil teljesítményt biztosít több mint 400 töltési ciklus után is. Jelenleg a Lítium-Ion (Li-Ion) akkumulátorok a legelterjedtebbek, de ezek idővel kopnak és teljesítményük csökken. A Li-S akkumulátorok ígéretes alternatívát kínálnak, magasabb energia-sűrűséget és alacsonyabb gyártási költséget ígérve a Li-Ion modellekkel szemben.
Ezek az akkumulátorok kilogrammonként kétszer annyi energiát képesek tárolni, ami potenciálisan megduplázhatja az elektromos járművek és okostelefonok akkumulátor-üzemidejét. A kénkatódok kezelése azonban nem egyszerű: a kén gyenge elektromos vezető, és térfogata változik a töltés során, ami szerkezeti károkat okozhat.
A megoldás egy kristályos kénkatód, amelybe jód molekulákat integráltak a kristályszerkezetbe. Ez az innováció tizenegyszeresére növelte a vezetőképességet és megszüntette a dilatációs és kontrakciós problémákat.