Android 15 már több hete jelen van különböző eszközökön, például a Pixel és BBK csoportba tartozó telefonokon, de új funkciói folyamatosan kerülnek napvilágra. A legutóbbi hírek szerint az Android 15 bemutatja a valódi változó képfrissítési rátát (VRR), amely túlmutat az eddigi adaptív megoldásokon. Ez a funkció nemcsak a jobb játékélményt segíti elő, hanem a készülékek akkumulátorának üzemidejét is javíthatja.

Android 15 valódi VRR támogatást hoz; energiamegtakarítás és jobb játékélmény
Android 15 valódi VRR támogatást hoz; energiamegtakarítás és jobb játékélmény

A VRR lényege, hogy a telefon képernyője dinamikusan igazítja a képfrissítési rátáját az éppen megjelenített tartalomhoz. Ezzel az energiafogyasztás csökkenthető, míg a felhasználói élmény jelentősen javul. Jelenleg az LTPO OLED kijelzők 1 Hz-től 120 Hz-ig terjedő előre beállított frekvenciák között váltanak, például 90 Hz, 60 Hz, 30 Hz és 10 Hz. Az Android 15 által bevezetett VRR azonban finomabb átmenetet biztosít, mivel a hardver és a szoftver kölcsönhatását optimalizálták.

A változás mögött a Google által frissített Hardware Composer (HWC) és a Hardware Abstraction Layer (HAL) 3. verziója áll. Ezek az eszközök képesek elemezni a tartalom típusát, és a frissítési rátát ennek megfelelően alakítani, ami megszünteti az olyan zavaró jelenségeket, mint a „stuttering”. Fontos megjegyezni, hogy a legújabb Snapdragon 8 Elite lapkával rendelkező telefonok kompatibilisek ezzel a technológiával, mivel ezekben található meg a szükséges hardver.

Bár az Android VRR még nem éri el a PC-ken ismert szintű szinkronizálást, ahol a képfrissítési ráta valós időben követi a frame rate-et, az új fejlesztés mégis előrelépés az energiatakarékosság és a könnyebb implementáció terén. A telefonkészítők számára ez azt jelenti, hogy az Android kernelben már megtalálhatják az integrált megoldást, kódírás nélkül.