A BYD, a kínai autógyártó vállalat, amely jelenleg a Tesla Motors fő versenytársának számít az elektromos autók piacán, ambiciózus tervekkel készül betörni az európai piacra, beleértve a romániai piacra való belépés lehetőségét is. Az Európában egyelőre még szerény jelenlétű BYD a közelmúltban mutatta be extravagáns járműveit a Genfi Autószalonon, amelyekkel azt szándékozik bizonyítani, hogy készen áll arra, hogy jelentős szereplővé váljon Európában. A vállalat, amely jelenleg több mint 630.000 alkalmazottat foglalkoztat, és 2023-ban közel kétmillió elektromos autót gyártott, jelenleg öt modellt kínál Európában, áraik 30.000 és 72.000 euró között mozognak.

BYD már több európai országban is megjelent, és az elmúlt években jelentősen javította járművei minőségét, különös tekintettel a designra és a technológiára, amiben európai tervezők is részt vettek. A Genfi Autószalonon bemutatott modellek közül kiemelkedik a Yangwang U8 nevű luxus SUV, amely nem csak méretével és 140.000 eurós árával tűnik ki, de azzal a különleges képességével is, hogy képes lebegni a víz felszínén.

A vállalat saját fejlesztésű akkumulátorokkal rendelkezik, és állítása szerint árai részben azért versenyképesek, mert a beszállítói láncot hatékonyan integrálta. Ellenére, hogy Európában néhányan úgy vélik, a kínai autók alacsony árai a kínai kormányzat jelentős támogatásainak köszönhetőek, a BYD európai vezetője, Michael Shu szerint a vállalat alacsony árai inkább a hatékony vállalatvezetésnek és a technológiába való korai és jelentős befektetéseknek tudhatók be, nem pedig a támogatásoknak. Az olcsóbb, 20.000 eurós elektromos autók európai piacra történő bevezetésére a vállalatnak egyelőre nincsenek tervei.

Ez a bővülés és a BYD által képviselt innováció jelzi, hogy a kínai autógyártó komoly szereplője kíván lenni az európai elektromos járműpiacnak, ami kihívásokat és lehetőségeket egyaránt rejt az európai gyártók számára.