Xiaomi újraértékeli indiai stratégiáját, miután elhibázta a fogyasztói igényeket, aminek következtében a Samsung a világ második legnagyobb piacán az első helyre lépett az okostelefonok terén.
Míg a Xiaomi a 10.000 rúpiánál (42.900 Ft) olcsóbb készülékekre fókuszált, addig az indiai vásárlók hajlandóak voltak többet fizetni jobb kinézetű és gazdagabb funkciókkal rendelkező modellekért. A dél-koreai Samsung olyan termékeket indított, amelyek megfeleltek ezeknek az elvárásoknak, és innovatív finanszírozási sémákat kínált, amelyek többségük számára megfizethetővé tették őket.
Ezek a lépések segítettek a Samsungnak, hogy megszerezze az indiai okostelefon piac vezető pozícióját a Xiaomitól, a Counterpoint Research adatai szerint a 2022-es év utolsó negyedévében a Samsung piaci részesedése 20%, míg a kínai cégé 18% volt.
A hongkongi Counterpoint kutatója, Tarun Pathak szerint “az indiai piac a ‘prémiumosodás’ irányába halad, de a Xiaomi nem volt felkészülve erre a váltásra, és túlsúlyban voltak az olcsó telefonok.”
Xiaomi azonban elismeri, hogy a múltban “túl sok” modellt vezetett be, és átalakítja termékpalettáját a prémium okostelefonokra összpontosítva. A Xiaomi januárban indította el a Redmi Note 12-t, melynek csúcskategóriás változata 30 000 rúpiánál (128.640 Ft) drágább, valamint a Xiaomi 13 Pro-t 79.999 rúpiáért (346.540 Ft), ami a legmagasabb árú készülékük Indiában. A stratégiai váltás azonnali eredményeket hozott, a Redmi Note 12 értékesítése elérte a 21,8 milliárd Ft-ot a bevezetést követő két hét alatt.
A Samsung és a Xiaomi egyaránt az indiai piacot tekintik a növekedés kulcsfontosságú területének, az okostelefonok a legkeresettebb elektronikai eszközeik. A kínai vállalat 2021-22-ben összesen 1.716 milliárd Ft bevételt ért el Indiában, míg a Samsung 3.688 milliárd Ft-os eladást könyvelt el, amelynek 2.396 milliárdja okostelefonokból származott.