Xiaomi, a kínai tech óriás, jelentős pénzügyi növekedést mutatott fel 2023 harmadik negyedévében, ami az elmúlt hat negyedév során az első ilyen mértékű növekedés. Az összbevétel elérte a 70,9 milliárd yuan-t, ami körülbelül 3,31 billió forintot (9,15 milliárd euró) jelent, a tiszta profit pedig 774 millió euróra, azaz körülbelül 286,52 milliárd forintra nőtt, ami 182,9%-os emelkedést jelent az előző évhez képest. Ez az összeg az elmúlt két év legmagasabb profitját jelenti a cég számára.

A Xiaomi nem csak a pénzügyi eredményeiben jeleskedett, hanem befektetéseiben is. Többek között 218 millió eurót (körülbelül 80,69 milliárd forintot) fordítottak elektromos járművek és más jövőbeli területek fejlesztésére, beleértve az MI (mesterséges intelligencia) területét is. A cég új stratégiája a “Human x car x Home” koncepcióra épül, amely az ember, az autó és az okosotthon eszközeinek kölcsönhatására fókuszál. Ennek középpontjában a HyperOS, egy új platform áll, amely az MI és IoT (Internet of Things) integrációját hivatott elősegíteni.

Az okosotthon szegmens is jelentős növekedést mutatott, ahol a Xiaomi IoT/smart home termékei 2,65 milliárd euró bevételt (körülbelül 981,06 milliárd forintot) generáltak, a profit pedig 17,8%-ot ért el. A Xiaomi 699 millió aktív IoT eszközzel rendelkezik, és 13,7 millió olyan felhasználóval, akik legalább öt eszközt csatlakoztattak az AIoT platformjukhoz.

A cég emellett kiemelkedő teljesítményt nyújtott az okos TV-k, a TWS (True Wireless Stereo) fülhallgatók és táblagépek piacán. A táblagépek globális szállításai 120%-kal nőttek, a hűtőszekrényeké pedig 95%-kal. A Xiaomi a következő öt évben 12,8 milliárd eurót (körülbelül 4,74 billió forintot) tervez R&D (kutatás-fejlesztés) területre fordítani.

A smartphone szegmensben is erős a jelenlétük, ahol 16,6%-os profitot értek el, és már több mint 1 millió Xiaomi 14-es modellt értékesítettek. A cég a világ három legnagyobb smartphone márkája között van a szállítások tekintetében, és elkötelezte magát a szén-dioxid-semlegesség mellett 2040-re.