A nyár végén friss információkat hozott a Xiaomi a 2023-as év második negyedévének pénzügyi eredményeiről. A vállalat bevételei összességében 13,2%-kal nőttek a korábbi negyedévhez képest, és elértek 8,6 milliárd eurót (kb. 3 185 milliárd Ft). A nettó, kiigazított profit pedig elképesztő mértékben, 147%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
Mindez azt jelenti, hogy a vállalat rekordprofitot ért el ebben a negyedévben, amióta a 2021-es év utolsó negyedévében megdőlt az előző csúcs. A Xiaomi főként prémium okostelefon-komponensekre fókuszált, és az üzleti szegmensek közül mindegyikben – beleértve az okostelefonokat, az IoT és életmód termékeket, valamint az internetes szolgáltatásokat – a profitmarzs elérte a rekordot jelentő 21%-ot.
Bár a bevételek nőttek, az okostelefonok értékesítése 13,27%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A profit ebben a szegmensben 33%-kal nőtt. A globális eladott készülékek száma 15,8%-kal esett vissza; 39,1 millió darabról 32,9 millióra.
A csökkenés fő oka a világszerte megfigyelt alacsonyabb kereslet volt. Azonban van egy érdekes adalék is: a Xiaomi okostelefonok átlagára emelkedett. Korábban 148,8 dollár volt egy készülék átlagára, most pedig 154,37 dollárra (kb. 52 500 Ft) nőtt.
Az is kiderült, hogy a Xiaomi a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója maradt, és Európában és a Közel-Keleten a második helyet szerezte meg. Ebben a negyedévben 51 országban került a top 3-ba, és további 10 piacon a top 5-be az okostelefon-eladásokat tekintve.
A havi aktív felhasználók száma is növekedett: 606 millióra emelkedett, ami 10,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest.