Xiaomi részvényei jelentős növekedést mutattak azután, hogy a vállalat bemutatta első elektromos autóját, a SU7 modellt. Ez a modell a Xiaomi vállalat történetében az első elektromos jármű, amelyet még a 2024-es MWC eseményen is kiemeltek. A bejelentést követően a cég részvényei akár 16%-kal is megugrottak, így a vállalat piaci értéke 7,6 milliárd dollárral növekedett.

Annak ellenére, hogy a Xiaomi SU7 modell iránt nagy az érdeklődés, a Reuters által idézett brókercég szerint a vállalat várhatóan körülbelül 10 000 dollárt veszít minden eladott elektromos autón ebben az évben. A kereskedelmi tranzakciók újraindulása utáni első napon a vállalat piaci kapitalizációja szintén 7,6 milliárd dollárral nőtt. Az SU7 modell alapára Kínában körülbelül 32 600 euró, míg a magasabb specifikációjú SU7 Max ára elérheti a 48 500 eurót.

A vállalat rámutatott, hogy az autó iránti érdeklődés magas, több mint 88 898 előrendelést kapott az első elektromos járműre. A vásárlóknak azonban négytől hét hónapig tartó várakozási idővel kell számolniuk. Xiaomi elismerte, hogy operatív veszteségeket vár az SU7 modellek értékesítésétől, és néhány elemző szerint ezek a veszteségek jelentős mértékűek lehetnek.

A SU7 bevezetésével egyidőben más kínai elektromos autógyártók is árcsökkentéseket és támogatásokat jelentettek be. A Citi elemzői szerint 2024-ben a 200 000 és 300 000 jüan közötti árkategóriájú elektromos autók piacán közel 240 modell fog versenyezni egymással, ami körülbelül 20%-os növekedést jelent a 2023-as évhez képest.