Az elmúlt hét kezdete újabb meglepetést tartogatott számunkra, amikor az Apple piacra dobta a Vision Pro-t, egy “térbeli számítógépet”, amely a virtuális környezetben dolgozók produktivitását hivatott növelni. Az újdonság sokakat lenyűgözött, azonban úgy tűnik, Mark Zuckerberg, a Meta vezetője, nem tartozik a lenyűgözöttek közé.
Csak néhány nappal az Apple WWDC 2023 eseménye előtt Zuckerberg bejelentett egy új, kiterjesztett valóságot alkalmazó fejhallgatót, a Meta Quest 3-at, mely korai bemutatása arra utal, hogy a Meta már rendelkezett információkkal az Apple újdonságáról. A The Verge információi szerint Mark Zuckerberg találkozót szervezett munkatársaival az Apple cupertinoi óriás bejelentése után. Zuckerberg állítólag azt mondta, hogy az Apple “nem mutatott be olyan jelentős technológiai forradalmat, amelyet a Meta már ne kutatna”.
A Meta vezére szerint az Apple bejelentése csak a két cég értékei és víziói közötti különbségeket szemlélteti. Zuckerberg azt is hozzátette, hogy minden bemutatóban egyedül ülő embert látni a kanapén, ami nem felel meg annak a számítógépes víziónak, amelyet ő előnyben részesít. Mindez kissé furcsa, tekintettel arra, hogy a Vision Pro-t más szituációkban is bemutatták, és az Apple azt tervezi, hogy a vegyesvalóság-szemüvegét utazáskor, kávézókban stb. használatra népszerűsíti.
Természetesen érthető, hogy Zuckerberg pozitív nézőpontot szeretne sugallni munkatársainak, hogy ne veszítsenek el lelkesedésüket, és folytassák a Meta saját fejhallgatóinak fejlesztését.
A vezető említést tett a Apple Vision Pro magas, mintegy 1 200 000 forintnyi áráról is:
“Az Apple magas felbontású kijelzőt épített be, és energiaigényes, fejlett technológiát alkalmazott. Ennek költsége a hétszerese lett a tervezettnél, és annyira sok energiát igényel, hogy a használatahoz külön akkumulátorra és kábellel történő csatlakoztatásra van szükség. […] De ami ennél is fontosabb: a mi Metaverse víziónk alapvetően társadalmi jellegű. Az emberek új módon történő interakciójáról és a közelebbi kapcsolattartás különböző formáiról szól. A mi készülékünk az embereket arra ösztönzi, hogy aktívak legyenek és új dolgokat tegyenek.”
Zuckerberg valóban igazat adhatunk abban, hogy a két cég filozófiája közötti különbség nyilvánvaló. Ugyanakkor az Apple ismételten bebizonyította, hogy trenddiktáló szerepe van az iparban. Amennyiben a “térbeli számítógép” sikeres lesz, ez a népszerűség részben a Meta cégnél és annak fejhallgató portfóliójánál is meg fog jelenni, mivel ezek elérhetőbb alternatívát kínálnak a nagyközönség számára.